Wednesday 27 April 2011

Notes yg pertama ibu tulis

            Hari ini haffiq dilawati oleh Puteri ,Wanita , Pemuda Umno dan jugak  ketua Cawangan Balai Panjang dgn disertai  wartawan Melaka Hari Ini .aku macam biasa.. tak boleh orang lawat dan tanya kabar haffiq,airmata aje yg jadi bicara bak kata haffiq nak nangis aje...malu plak rasanya orang yg sakit lebih kuat dari aku.Aku tak keseorangan ,aku dikelililing oleh rakan2,jiran2 dan sedara mara yg begitu prihatin atas masalah haffiq,terimakasih semua ye,hanya ALLAH saja yg dapat membalas budi baik kamu semua...yg aku nak cerita kat sini ialah tentang perasaan aku bila wartawan tu tanya apa yg aku nak...aku tergamam bila disoal begitu,aku terdiam ,aku terpikir apa yg aku nak.....dgn hancur hati aku jawab aku tak nak apa2 aku nak doa orang ramai doakan haffiq aje,aku nak haffiq sihat ,aku nak tengok haffiq main macam kanak2 yg lain dan yg paling penting aku nak dengar doktor kata dia salah dgn perkiraan dia....wartawan tu pandang muka aku,salah ke aku cakap macam tu...itu la harapan dan impian aku.wartawan tu tanya lagi aku kalau aku perlukan bantuan dan sumbangan orang ramai dia boleh tuliskan.en wartawan maafkan akak ye, bukan lah akak ni sombong atau bongkak nak menerima bantuan tapi akak dah pernah kena kata,akak tak nak org cakap akak macam2,soal duit akak serahkan pada en suami akak yg cari, tak kira lah kat mana sekali yg dia nak pinjam...jgn mencuri sudah ye bang heheheh.Wartawan tu bilang ada peruntukan untuk orang sakit kronik,JKM  boleh bantu.(selama ni haffiq memang dapat bantuan Am 190 rm dan juga elaun sekolah 150 rm)akak tak nak org kata dah beri betis nak peha pulak,itu lah pasal akak tak nak minta lebih2,harap en wartawan faham ye dgn masalah akak ni.Aku ni jenis yg tak boleh org cakap belakang, boleh sakit jantung dibuatnya.Bagi aku biar kita susah tapi dipandang mulia,aku tak nak kesenangan dunia tapi hati dan perasaan tak tenteram tapi aku tak kan beralah dgn keadaan dan aku akan berjuang untuk haffiq dapatkan rawatan...mama janji dik ,mama tak akan biarkan anak mama ni pergi begitu saja.........





No comments:

Post a Comment