Sunday 17 July 2011

adakah ini dalam hati anak2 ibu

Bila lapar yg suapkan aku .....mak
bila dahaga yg susukan aku ...mak
bila bangun tidor yg aku cari....mak
bila menanggis orang yg pertama datang ...mak
bila nak bermanja aku dekati ....mak
bila sedih yg boleh pujuk aku ....mak
bila nakal yg marah pon ...mak
bila mengajuk yg memujuk aku pon ...mak
bila takot yg tenangkan aku ...mak
bila nak pelok ,aku suka pelok ...mak
aku selalu teringatkan ...mak
bila sedih aku mesti telepon..... mak
bila seronok org pertama nak aku beritahu...mak
bila bengang aku suka luah pada...mak
bila takut aku selalu panggil ...makkkkk
bila aku sakit org yg paling risau...mak
bila aku nak exam org yg paling sibok....mak
bila aku buat hal org yg pertama marah aku ...mak
bila aku ada masalah yg paling risau....mak
bila nak kawin org pertama yg aku rujuk...mak
yg masih pelok cium aku sampai hari ni ...mak
yg selalu masak makanan kegemaran aku...mak
yg selalu berleter kat aku ...mak
yg selalu marah aku...mak
yg selalu nasihat aku...mak
yg selalu puji aku ...mak
yg selalu sokong aku...mak






                 Dan buat pengetahuan anak2 ibu semua ,perkataan yg mula2 kamu sebut dulu....MAK

2 comments:

  1. abg syg semua :)
    abg akan cube gembirakan ibu,ayah n semua yg lain... Insya Allah

    ReplyDelete
  2. bertuahnya ada keluarga bahagia mcm ni :)

    ReplyDelete